Images des camions
Règles du forum
Les messages au format SMS ne sont pas tolérés. Merci de faire attention à votre orthographe, un message bien rédigé appelle davantage de réponses.
Les messages au format SMS ne sont pas tolérés. Merci de faire attention à votre orthographe, un message bien rédigé appelle davantage de réponses.
-
- Habitué
- Reactions :
- Messages : 47
- Enregistré le : jeu. 10 févr. 2011 11:37
- Véhicule N° 1 : none
Images des camions
Bonjour!
Here two trucks from my archives. I hope someone of you can tell me more about the model and so on.
Ici, deux camions de mes archives. J'espère que quelqu'un d'entre vous peut me dire plus sur le modèle et ainsi de suite.
Le premier a été conduit en Hollande. Selon la liste des engagés, il s'agit d'une C4.
The first one was driven in Holland. According to the entry list, it is a C4.
Celui-ci est détenue en Belgique. Les volets dans le radiateur avis, c'est une GL?
This one is owned in Belgium. The shutters in the radiator suggest it is a GL?
Merci d'avance!
Cordialement,
Job
Here two trucks from my archives. I hope someone of you can tell me more about the model and so on.
Ici, deux camions de mes archives. J'espère que quelqu'un d'entre vous peut me dire plus sur le modèle et ainsi de suite.
Le premier a été conduit en Hollande. Selon la liste des engagés, il s'agit d'une C4.
The first one was driven in Holland. According to the entry list, it is a C4.
Celui-ci est détenue en Belgique. Les volets dans le radiateur avis, c'est une GL?
This one is owned in Belgium. The shutters in the radiator suggest it is a GL?
Merci d'avance!
Cordialement,
Job
Vous n’avez pas les permissions nécessaires pour voir les fichiers joints à ce message.
Modifié en dernier par Jobbers le sam. 26 févr. 2011 12:58, modifié 2 fois.
-
- Prolixe
- Reactions :
- Messages : 5965
- Enregistré le : ven. 9 janv. 2009 00:00
- Localisation : LYON 6eme
Re: Deux camions
Bonjour
La 1ère est une AC4 ,ancienne voiture coupée en camionnette. En effet le panneau à l'arrière des sièges est en bois
La 2 ème est une C4G en voie large,ancienne voiture coupée en camionnette elle aussi, car il n'y a pas eu d'utilitaire avec cette calandre thermostatique et des enjoliveurs de roues
C4 C6 & C°
La 1ère est une AC4 ,ancienne voiture coupée en camionnette. En effet le panneau à l'arrière des sièges est en bois
La 2 ème est une C4G en voie large,ancienne voiture coupée en camionnette elle aussi, car il n'y a pas eu d'utilitaire avec cette calandre thermostatique et des enjoliveurs de roues
C4 C6 & C°
-
- Habitué
- Reactions :
- Messages : 47
- Enregistré le : jeu. 10 févr. 2011 11:37
- Véhicule N° 1 : none
Re: Deux camions
[quote="Berjac"]Bonjour
La 1ère est une AC4 ,ancienne voiture coupée en camionnette. En effet le panneau à l'arrière des sièges est en bois
La 2 ème est une C4G en voie large,ancienne voiture coupée en camionnette elle aussi, car il n'y a pas eu d'utilitaire avec cette calandre thermostatique et des enjoliveurs de roues
C4 C6 & C°[/quote]
Thanks a lot.
So they were both converted and so non-orginal?
Merci beaucoup.
Alors qu'ils étaient tous deux convertis et donc non-orginal?
La 1ère est une AC4 ,ancienne voiture coupée en camionnette. En effet le panneau à l'arrière des sièges est en bois
La 2 ème est une C4G en voie large,ancienne voiture coupée en camionnette elle aussi, car il n'y a pas eu d'utilitaire avec cette calandre thermostatique et des enjoliveurs de roues
C4 C6 & C°[/quote]
Thanks a lot.
So they were both converted and so non-orginal?
Merci beaucoup.
Alors qu'ils étaient tous deux convertis et donc non-orginal?
-
- Prolixe
- Reactions :
- Messages : 5116
- Enregistré le : mer. 8 juin 2005 23:00
- Véhicule N° 1 : -
Re: Deux camions
Hello
This one is a genuine 1200kg truck a C4GI (1933) and above all it is mine!
Celui la est un authentique 1200 kg C4GI 1933 et surtout c est le mien!
This one is a genuine 1200kg truck a C4GI (1933) and above all it is mine!
Celui la est un authentique 1200 kg C4GI 1933 et surtout c est le mien!
Vous n’avez pas les permissions nécessaires pour voir les fichiers joints à ce message.
-
- Habitué
- Reactions :
- Messages : 47
- Enregistré le : jeu. 10 févr. 2011 11:37
- Véhicule N° 1 : none
Re: Deux camions
[quote="mfc"]Hello
This one is a genuine 1200kg truck a C4GI (1933) and above all it is mine!
Celui la est un authentique 1200 kg C4GI 1933 et surtout c est le mien![/quote]
Helo MFC,
It must be nice to see your own car depicted by someone else!
What about the radiator and hubcaps? It was pointed out they did not belong to the C4G trucks?
This one is a genuine 1200kg truck a C4GI (1933) and above all it is mine!
Celui la est un authentique 1200 kg C4GI 1933 et surtout c est le mien![/quote]
Helo MFC,
It must be nice to see your own car depicted by someone else!
What about the radiator and hubcaps? It was pointed out they did not belong to the C4G trucks?
-
- Prolixe
- Reactions :
- Messages : 5116
- Enregistré le : mer. 8 juin 2005 23:00
- Véhicule N° 1 : -
Re: Deux camions
Hello
radiator cover made of steel painted black or nickel plated brass
wheels bigger 20' than the usuaL 45cm mounted on tourism cars
radiator cover made of steel painted black or nickel plated brass
wheels bigger 20' than the usuaL 45cm mounted on tourism cars
-
- Habitué
- Reactions :
- Messages : 47
- Enregistré le : jeu. 10 févr. 2011 11:37
- Véhicule N° 1 : none
Re: Images des camions
Bonjour!
Cette photo a été édité ce matin. Est-ce une camionnette à la recherche originale ou est-ce une reconstruction? Un AC4?
This pic was edited this morning. Is this an original looking camionnette or is this one rebuilt? This is an AC4?
Merci d'avance!
Cette photo a été édité ce matin. Est-ce une camionnette à la recherche originale ou est-ce une reconstruction? Un AC4?
This pic was edited this morning. Is this an original looking camionnette or is this one rebuilt? This is an AC4?
Merci d'avance!
Vous n’avez pas les permissions nécessaires pour voir les fichiers joints à ce message.
-
- Habitué
- Reactions :
- Messages : 47
- Enregistré le : jeu. 10 févr. 2011 11:37
- Véhicule N° 1 : none
Re: Deux camions
[quote="mfc"]Hello
radiator cover made of steel painted black or nickel plated brass
wheels bigger 20' than the usuaL 45cm mounted on tourism cars[/quote]
Thanks MFC. The thermostatic radiator grille and hupcaps were added later?
radiator cover made of steel painted black or nickel plated brass
wheels bigger 20' than the usuaL 45cm mounted on tourism cars[/quote]
Thanks MFC. The thermostatic radiator grille and hupcaps were added later?
-
- Modérateur
- Reactions :
- Messages : 8757
- Enregistré le : lun. 4 août 2008 23:00
- Véhicule N° 1 : C6 G Berline 1931
- Véhicule N° 2 : C6 F camionnette
- Localisation : Essonne
Re: Images des camions
[quote="Jobbers"]Bonjour!
Cette photo a été édité ce matin. Est-ce une camionnette à la recherche originale ou est-ce une reconstruction? Un AC4?
This pic was edited this morning. Is this an original looking camionnette or is this one rebuilt? This is an AC4?
Merci d'avance![/quote]
I think it is a C4 F .
It was in the original form a car which was cut to make a little truck .
Cette photo a été édité ce matin. Est-ce une camionnette à la recherche originale ou est-ce une reconstruction? Un AC4?
This pic was edited this morning. Is this an original looking camionnette or is this one rebuilt? This is an AC4?
Merci d'avance![/quote]
I think it is a C4 F .
It was in the original form a car which was cut to make a little truck .
Une C6 F familliale , une C6 F camionette , une C6 G berline ....mais ou s'arretera t'il ?
Responsable du département des pieces impossibles .
Responsable du département des pieces impossibles .
-
- Habitué
- Reactions :
- Messages : 47
- Enregistré le : jeu. 10 févr. 2011 11:37
- Véhicule N° 1 : none
Re: Images des camions
[quote="roadstera91"]
It was in the original form a car which was cut to make a little truck .[/quote]
... I'm confused. Do you mean all such pickups were originally built as a berline or something and after the car was completed, cut by the factory to make it a pickup...? Sounds illogical although it was common practice to convert cars into shooting brakes and convertibles in this way...
Or do you mean this particular car was originally built as a berline or something and later in its life converted into a pickup...?
Please help me out .
It was in the original form a car which was cut to make a little truck .[/quote]
... I'm confused. Do you mean all such pickups were originally built as a berline or something and after the car was completed, cut by the factory to make it a pickup...? Sounds illogical although it was common practice to convert cars into shooting brakes and convertibles in this way...
Or do you mean this particular car was originally built as a berline or something and later in its life converted into a pickup...?
Please help me out .
- schum22
- Prolixe
- Reactions :
- Messages : 3546
- Enregistré le : dim. 25 sept. 2005 23:00
- Véhicule N° 1 : B14F Torpedo Cial
- Localisation : Côtes du Nord (22)
- Contact :
Re: Images des camions
Yes, after war it was very difficult to find petrol.
Only cars used by compagnies could have gasoline tickets, so that sedans were cut to make mini truck.
Only cars used by compagnies could have gasoline tickets, so that sedans were cut to make mini truck.
-
- Volubile
- Reactions :
- Messages : 672
- Enregistré le : sam. 30 oct. 2010 23:00
- Véhicule N° 1 : C4GI 1200 kg 1932
- Numéro de série 1er véhicule : 178834
- Véhicule N° 2 : DSpeciale 1973
- Localisation : Caen
Re: Images des camions
Hello Jobbers,
Welcome on this forum.
Concerning the C4 trucks, you can have a look here :
http://www.citroen-ac4.fr/forum/viewtop ... f=7&t=4204
On the first page, you can see a converted torpedo picture, example of the post war (second for papy voiture!) actions for fullfilling the needs of this period.
Sincerely
Pat72
Welcome on this forum.
Concerning the C4 trucks, you can have a look here :
http://www.citroen-ac4.fr/forum/viewtop ... f=7&t=4204
On the first page, you can see a converted torpedo picture, example of the post war (second for papy voiture!) actions for fullfilling the needs of this period.
Sincerely
Pat72
C4GI 1.200 kg de 1932
C6GI 2.000 kg de 1933
DSpéciale de 1973
Chenard & Walcker camionnette
C6GI 2.000 kg de 1933
DSpéciale de 1973
Chenard & Walcker camionnette
-
- Prolixe
- Reactions :
- Messages : 4514
- Enregistré le : jeu. 17 nov. 2005 00:00
- Véhicule N° 1 : --
Re: Images des camions
[quote="pat72"] ... http://www.citroen-ac4.fr/forum/viewtop ... f=7&t=4204
On the first page, you can see a converted torpedo picture, example of the post war (second for papy voiture!) actions for fullfilling the needs of this period.
Sincerely
Pat72[/quote]
Second war (WW2) ? Certainly ... for every body ... and "années troubles" for you !
On the first page, you can see a converted torpedo picture, example of the post war (second for papy voiture!) actions for fullfilling the needs of this period.
Sincerely
Pat72[/quote]
Second war (WW2) ? Certainly ... for every body ... and "années troubles" for you !
-
- Habitué
- Reactions :
- Messages : 47
- Enregistré le : jeu. 10 févr. 2011 11:37
- Véhicule N° 1 : none
Re: Images des camions
Thanks all.
And the car in my picture shows such a converted pickup?
I start wondering how many of the original pickups built by Citroën do still survive .
There is a Rolls-Royce Silver Ghost in Belgium that was converted to a truck in the post-war era as well... What a pitty!
And the car in my picture shows such a converted pickup?
I start wondering how many of the original pickups built by Citroën do still survive .
There is a Rolls-Royce Silver Ghost in Belgium that was converted to a truck in the post-war era as well... What a pitty!
-
- Volubile
- Reactions :
- Messages : 672
- Enregistré le : sam. 30 oct. 2010 23:00
- Véhicule N° 1 : C4GI 1200 kg 1932
- Numéro de série 1er véhicule : 178834
- Véhicule N° 2 : DSpeciale 1973
- Localisation : Caen
Re: Images des camions
[quote="Jobbers"]
I start wondering how many of the original pickups built by Citroën do still survive .
[/quote]
I am wondering the same. It's not easy to answer.
Moreover, 2 facts must be taken on consideration :
1- I really think that the german forces appreciated the Citroen original pickups and therefore a lot of them have been requisitioned (good translation ?) and sent to other battle fields (est front ?)
2- Few of them have been disassembled for restauring other C4 or C6.
Sincerely,
Pat72
I start wondering how many of the original pickups built by Citroën do still survive .
[/quote]
I am wondering the same. It's not easy to answer.
Moreover, 2 facts must be taken on consideration :
1- I really think that the german forces appreciated the Citroen original pickups and therefore a lot of them have been requisitioned (good translation ?) and sent to other battle fields (est front ?)
2- Few of them have been disassembled for restauring other C4 or C6.
Sincerely,
Pat72
C4GI 1.200 kg de 1932
C6GI 2.000 kg de 1933
DSpéciale de 1973
Chenard & Walcker camionnette
C6GI 2.000 kg de 1933
DSpéciale de 1973
Chenard & Walcker camionnette
-
- Habitué
- Reactions :
- Messages : 47
- Enregistré le : jeu. 10 févr. 2011 11:37
- Véhicule N° 1 : none
Re: Images des camions
Could very well be true. Let's blame it all on the Germans .
Actually, it is strange they used so many French cars (like the Renault) instead of using their own cars. Not really in line with the nationalist viewpoint I guess.
Do others agree this should be a C4F?
Actually, it is strange they used so many French cars (like the Renault) instead of using their own cars. Not really in line with the nationalist viewpoint I guess.
Do others agree this should be a C4F?
-
- Prolixe
- Reactions :
- Messages : 1312
- Enregistré le : lun. 19 janv. 2009 00:00
- Véhicule N° 1 : AC4 NT Limou 1930
- Numéro de série 1er véhicule : 99319
- Véhicule N° 2 : AC4F Torp 1931
- Numéro de série 2éme véhicule : 322994
- Localisation : FONTET 33
Re: Images des camions
Bonjours chers amis du monde ,
Encore une fois , je n'ai rien contre nos amis du monde , mais cela fait Huit messages ou je ne comprends goutte . Que ceux qui savent traduire fassent un effort . Merci bon wed ken , à non bonne fin de semaine
Encore une fois , je n'ai rien contre nos amis du monde , mais cela fait Huit messages ou je ne comprends goutte . Que ceux qui savent traduire fassent un effort . Merci bon wed ken , à non bonne fin de semaine
-
- Habitué
- Reactions :
- Messages : 47
- Enregistré le : jeu. 10 févr. 2011 11:37
- Véhicule N° 1 : none
Re: Images des camions
Bonjour,
Je suis désolé j'ai oublié de mettre la traduction google dans mes messages.
En résumé: la voiture dans mon image ressemble à un C4F, selon Roadster. J'ai demandé confirmation.
Beaucoup de voitures ont été transformés en camions après la guerre, tant de camions survivant n'a pas quitté l'usine en tant que telle.
L'armée allemande a utilisé beaucoup de camions dans leur effort de guerre.
Mon image semble montrer une voiture convertie.
Hello,
I'm sorry I forgot to put the google translation in my messages.
In summary: the car in my picture looks like a C4F, according to Roadster. I asked for confirmation.
Many cars were converted to trucks after the war, so many of the surviving trucks did not leave the factory as such.
The German army used many of the trucks in their war effort.
My picture seems to show a converted car.
That's it I think?
Kind regards, Job
Je suis désolé j'ai oublié de mettre la traduction google dans mes messages.
En résumé: la voiture dans mon image ressemble à un C4F, selon Roadster. J'ai demandé confirmation.
Beaucoup de voitures ont été transformés en camions après la guerre, tant de camions survivant n'a pas quitté l'usine en tant que telle.
L'armée allemande a utilisé beaucoup de camions dans leur effort de guerre.
Mon image semble montrer une voiture convertie.
Hello,
I'm sorry I forgot to put the google translation in my messages.
In summary: the car in my picture looks like a C4F, according to Roadster. I asked for confirmation.
Many cars were converted to trucks after the war, so many of the surviving trucks did not leave the factory as such.
The German army used many of the trucks in their war effort.
My picture seems to show a converted car.
That's it I think?
Kind regards, Job
-
- Prolixe
- Reactions :
- Messages : 5116
- Enregistré le : mer. 8 juin 2005 23:00
- Véhicule N° 1 : -
Re: Images des camions
Bonjour
Factory made trucks looked like this
Note that the rear pillar of the body is one sided,converted tourim cars havetwo sided pillars.
The other distinctive feature is the 6 or 8 nuts wheels for more than 500/ 800 kg trucks these using tourism chassis frame.
Les camions d usine ressemblent a cela
Remarquer le montant de caisse arriere a un seul coté les caisses de tourisme transformées ont des montants a deux cotés.
L autre signe distinctif ce sont les roues a 6 ou 8 goujons pour les plus de 500/800 kg ces derniers utilisant des chassis de tourisme.
Factory made trucks looked like this
Note that the rear pillar of the body is one sided,converted tourim cars havetwo sided pillars.
The other distinctive feature is the 6 or 8 nuts wheels for more than 500/ 800 kg trucks these using tourism chassis frame.
Les camions d usine ressemblent a cela
Remarquer le montant de caisse arriere a un seul coté les caisses de tourisme transformées ont des montants a deux cotés.
L autre signe distinctif ce sont les roues a 6 ou 8 goujons pour les plus de 500/800 kg ces derniers utilisant des chassis de tourisme.
Vous n’avez pas les permissions nécessaires pour voir les fichiers joints à ce message.